Stark indisk mat, julgran utan lager plats och tankar under blekning

jahapp. Idag hade vi då en tre timmars föreläsning om hormoner och lite andra skumma saker. Till en början hängde jag med riktigt bra men efter vår lilla kaffe rast så försvann mitt fokus tyvärr. När vi sedan slutade klockan 12 så gick jag bort till KapAhl och mötte min mor, stefans systrar och Eva, stefans mamma. Att gå bort och möta dem i den iskalla vinden var ju dock onödigt eftersom vi skulle gå och äta på Yoghi som ligger borta vid högskolan. Där beställde jag Chicken spenat. Den skulle vara Medium stark men var den det? Trodde för sjuttsingen att min mun skulle brinna upp! Men ja. det gick ner och det jag hann smaka innan mina smaklökar var helt förvirrade var gott :)

Efter vi ätit kollade vi i lite butiker till och sedan körde jag och mamma Caya, Pernilla och Eva till Målsryd för att sedan vända in mot staden igen och åka till Knalleland. Efter en snabbtur inne på Veromoda där mamma köpte ett halsband och sedan en sväng in på gina tricot där jag köpte en tröja så åkte vi till Rusta där jag skulle köpa mig en julgran :) Så vart skall den vara? Jo, på lagerplats 1. Men finns det någon lagerplats
1? Nej, bara 2-10 eller vad det nu var. Men efter att vi frågat en som jobbade där som verkade hiskelit besvärad över att bli störd i sitt uppackande av cashewnötter så hittade vi min gran. :)

Så nu sitter jag här med nyblekt hår. Eller ja, min utväxt är nyblekt. :) När jag stod och blekte mitt går kom jag på att jag är rädd för ganska många saker, men ändå så utsätter jag mig för dem nästan dagligen.

Jag är livrädd för att inte kunna andas
att andas varm luft ger mig panik
ändå dushar jag i ett ångfyllt rum
och bastar i 70 grader

Jag är livrädd för dockor
ändå springer jag ut och in i butiker

Jag klarar inte av clowner
men Krusty the Clown skrattar dagligen på min tvskärm

Bland det värsta jag vet är mörker
Men varje kväll släcker jag lampan och ligger där,
omringad av min mardröm tills en ny dag gryr.

Med de orden säger jag tack för mig och fortsätter att titta på Grotesco. :)

Hejsvejpolishej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0