Sjuk älskling, cyklat med läskiga dockor och 2 poäng för lite

Jahapp, dagen började med att tvinga älskling att stanna hemma eftersom han var sjuk. Sedan var jag duktig och gick till skolan, även om det blev att jag fick gå själv. Har väldigt svårt för det annars. Jag går upp tidigare på morgonen och kommer ganska mycket för tidigt till skolan vatje dag bara för att jag ska gå med älskling, annars blir det att jag tar bussen istället och ja.. Det är bättre att gå :)

Så idag var jag tillbaka i skolan då. Har inte varit där på nästan en vecka. Inte sedan i fredags förra veckan för att vara exakt :P Så det var trevligt. :) Träffade ju Carro och Veronica, vilket var väldigt trevlans ^^ Så efter en lång föreläsning om synen och temperaturreglering eller vad det nu var vi pratade om så skulle vår grupp ha labb. Vad detta innebar visste vi knappt, bara att det skulle ingå ett frivilligt, gratis fystest. Och det var i princip det vi gjorde. Gick igenom lite var kondition var och sedan körde vi igång.
Det gällde att cykla i sex minuter på en träningscykel med en pulsmätare på sig samtidigt som man såg på en skärm framför sig lite olika saker, hur hög puls man hade osv. Efter hand ökade läraren motståndet och så. Efteråt fick man reda på sina värden.
Det var roligt faktiskt. ^^ Men jag fick cykla 1 min 20 sek längre bara för att maskinen inte tyckte att min puls var tillräckligt stabil eller något ;)
Det som var otrevligt med detta testet var att vi var i ett rum tillsammans med provdockor, alltså dockor som vi ska få öva att ta blodprov och ta sprutor på. Fy vad läskiga de var! Men jag måste väl lära mig att vara vid dem, annars kommer jag aldrig att kunna lära mig att ge sprutor :P

Var och hämtade ut min tenta idag med. Fick 17 poäng under G. Men det varefter att jag hade kontrollräknat mina poäng och sett att de missat att räkna med på två poäng. Inte för att det hade påverkat mitt betyg men ja. Rätt ska vara rätt :P eller.. Vi får se om jag gör någonting åt det, tror inte det ;) Får väl koncentrera mig på att plugga till de två kommande tentorna istället...

Imorgon ska älskling och jag på bio :) Det ska bli väldigt trevligt :) Har inte varit på bio sedan den förra Harry Potter filmen :) Ja, ska väl säga det med att det är Harry Potter vi ska titta på ;)

Nej, nu ska jag nog ta och titta på lite The Tribe :)

Haregöthaaaaaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0