Gröna lungor, kall promenad och bio

Jahapp, så idag jag gjorde jag min tredje, alternativt fjärde dissektionen i mitt liv. Jag vet inte om man kan räkna att dra av en räka dennes ben och ögon att dissekera ;) Men iaf, idag lärde jag mig faktiskt någonting det :) Fick kolla på artärer och vener och se vad allt jag lärt mig de latinska namnen på verkligen är :) Det var kul :) Men som rubriken säger så var det lite grönt på lungorna (Det var grishjärtslag vi dissikera ;)) vilket var lite läskigt. Men vi hade visst haft tur för gruppen som dissikera igår hade visst fått lungor och hjärta nästan var helt gröna :S Anledning? Någon bakterie som lyckats sätta sig på dem på vägen mellan dalsjöfors och borås innan de hann frysas ner. Det skulle visst ha luktat fruktansvärt för de som höll på igår, stackarna ;)
Efter dissektionen fick vi ta EKG och kolla puls och dykarpuls eller vad det nu hette ;) Det var roligt med :) Så en spännande dag i skolan idag :)

Efter jag hade slutat och vinkat av Carro och Veronica när de gick in på b-laget (förbjudet område för mig fortfarande ;)) så mötte jag upp älskling och vi knallade in mot torget för att leta efter mössa och vantar till mig, detsamma till Isak förrutom att han skulle ha ett skärp med. Efter en stund bar det av hemåt, jag, lycklig med två påsar i handen och älskling tomhänt ;) Promenaden hem var kall men trevlig när man har en varm hand att hålla i. Vi gick till Ica och handlade gottan och sedan gick vi till pizzerian och köpte mer gottigottan :)

Nu om en stund bär det av till bussen för vi ska se på bio älsklingen och jag :) Harry Potter ^^ Tycker att jag lyckats bra med att undvika folk som redan har sett den faktiskt :) Har bara hört att vissa tyckte att den var bra och andra tyckte att den var mindre bra :) Nu återstår det att se vad jag tycker med :)

Nej, nu får det vara sluttjatat ;)

HaryegöttPåtter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0