Halkning, skitungar och träningsvärk

Hej hopp galopp!

jag gissar att ni som läser min blogg känner mig, eller iaf vet vem jag är, och det räcker för att lägga märke till att hela jag utstrålar klumpighet. Idag är en sådan dag som jag hatar att jag älskar vintern, för dagar som denna kan jag inte försvara den, eller jo, nu kom jag på ett fördel med att det är vinter idag. Det är fint väder och snö = VACKERT! Men åter till negativa mig. varje morgon går jag 05,50, packar mig väska, gör morgonsysslor och sedan knallar Isak och jag iväg till gymmet. Vi vill vara där när det öppnar, alltså klockan sju så vi går i rask takt. Men för att jag ska kunna gå fort så kan jag inte ha på mig mina underbara vinterskor eftersom det är lite klack på dem, så jag går i ett par äldre, halvt trasiga men ack så varma och sköna vinterskor. MEN!
Jag har nu de två senaste dagarna upptäckt att det inte är så bra fäste på dem. Så igår halkade jag omkull en gång. Aj i knäna. Som tur var var det efter att jag kommit över järnvägen. Idag halkade jag mitt på vägen vid Montisoriskolan där alla stressade föräldrar ska släppa av sina barn. Ännu mer aj i knäna. Men som om detta är nog? NEJ!
När jag skulle gå hem från Ica för en stund sedan så gick jag och muttrade för att de inte plogar och sandar gångbanorna mellan mitt hem och Ica och VUPS! Så satt jag på rumpan. Högerhanden som jag bar Icakassen i hamnade på något konstigt vis och ont fick jag i den! Men var detta det värsta? NEJ!
Några "coola" skitungar står en bit ner i backen och asgarvar och pekar på mig! jag försöker resa mig upp men mina stackars söndergymmade armar (okej, kanske inte, men träningsvärk gör ont) värkte, handleden gjorde ont plus att det var halt! (Därav vurpan). Min mössa gick inte att finna någonstans och jag gissar att mitt ansikte var rött som en tomat. TIllslut hittade jag min mössa i nacken på mig själv, lyckades dra mig upp och gå försiktigt till kanten av vägen och försiktigt försiktigt med blicken ner i marken tog jag mig ner för backen, förbli skitungarna och hem.
Fy bajs säger jag bara.. Jävla vinter, jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0